Что-то никто сюда не пишет, хотя вышла версия 2.3.5 и уже тестируется 2.3.9 - http://www.zxmodules.de/zxpaintbrush...rushframe.html
ZX-Paintbrush 2.3.5
Added MLT file format (Timex SCREEN$ with non-alternating attributes). Also, MLT available for new file dialog.
The settings of the ASM export dialog are now recorded in the Windows registry.
ZX-Paintbrush now asks for BIFROST*CTILE dimensions when a CTILE file is being loaded or created.
The scrollbar position of each zoom level is remembered and restored when the zoom level is selected once again.
The keys 0..3, T, B and F have special functions now: 0..3 switch between the active ULA+ palette (if active), B toggles BRIGHT, F toggles FLASH mode and T disables all colour selectors (means transparent).
The ULA+ and palette options that were put in the View menu item, have been moved to the Color menu item.
Bugfix: The palette switches P0 .. P3 did not adjust the bright/flash/palette switch correctly.
A new option "remember colors" has been add in the options dialog. Enable this feature to let ZX-Paintbrush remember the last colour/palette settings during different program sessions.ZX-Paintbrush 2.3.9 beta
Bugfix: Changed the "Send to ZX-Blockeditor's clipboard" option into 2 new options "Insert at ZX-Blockeditor's cursor" and "Append to ZX-Blockeditor's blocks". Since ZX-Blockeditor uses the real Windows clipboard, the older option was not longer in function from other ZX-Modules apps.
Added NIRVANA tile support (based on an 8x2 pixels attribute area).
Added ZXP support for 8x2 attributes (to let copy and paste work on Btiles).
Последний раз редактировалось Rindex; 07.12.2013 в 03:55.
Может, мы обидели кого-то зря,
Сбросив пару лишних мегатонн,
И горит зелёным пламенем земля,
Там, где был когда-то Пентагон!..
Profi-576 v3.2/AY-3-8912A GI/FDD-5.25'
Ден, старина, ну что писать-то?
Вряд-ли кто станет спорить что не было на (для) спека более ублюдочного проекта чем этот самый зетикспайнтбраш. Но мы ведь оптимисты, мы ждем что авторы всё-таки заделают всё по-уму.
А чтоб ждать не слишком скучно было - ну я например наваял себе свой спек-редактор да и обхожусь пока-что им.
Пока гуры-мастера-и вообще тру программеры не напишут нормальный эдитор, ага...
Ретрокладовая продажи
Destr, чо за спек-редактор?
"наличие готового программного обеспечения для нового компьютера в наши дни имеет мало смысла."
"Еще вопрос - почему на Спектруме большинство звуков на AY булькающие ? Как это исправить ?"
(c) zst
Destr, делись)
Хороший.. Плохой.. Главное - у кого ружьё !!
Да пожалуйста, только учтите - прога не дописана, не весь функционал действует, и на неё ругается антивирус (у меня аваст8).
Так что на свой страх и риск (хотя никаких неприятностей моему компу от неё не было, юзаю уже чуть ли не год что-ли..).
При первом запуске - может быть ругнётся что не видит файла - тупо указать нужно scr файл и закрыть прогу. Запустив по новой она уже его автоматом откроет. Управление - мышь, колесо мыши, кнопки мыши и ASDW (ну по типу как в шутерах - это перемешение окна при масштабе)
Писалось это всё для анимации спрайтов, остальное в общем-то не особо и нужно, поэтому рисовать глобальные картины - вряд-ли получится, а вот подправлять спрайты и тут-же смотреть в динамике - это умеет очень хорошо. Только нужно не забывать карандаш в инструментах выбирать
p.s. Приложил файл sprites.scr и настроил параметры. Так что если нажать кнопку Play (треугольник классический) то начнётся показ анимации.
Последний раз редактировалось Destr; 20.12.2013 в 14:49.
Спасибо, пригодится.
"наличие готового программного обеспечения для нового компьютера в наши дни имеет мало смысла."
"Еще вопрос - почему на Спектруме большинство звуков на AY булькающие ? Как это исправить ?"
(c) zst
Подскажите существует ли подобная рисовалка под android?
Вышла новая версия этого редактора - ZX-Paintbrush 2.4.0.1
http://www.zx-modules.de/zxpaintbrus...rushframe.html
*Added 4 different attribute modes 8x1, 8x2, 8x4 and 8x8 pixels.
*Added ZXP support for 8x4 attributes.
*KgMcNeil suggested an axis holding function for the mouse cursor. Now, pressing <Ctrl> holds the x coordinate, while pressing <Alt> holds the y coordinate.
*Bugfix: When using the picture converter (e.g. for importing bitmap or JPG files) and using the ULA+ button, the destination image was not refreshed after the external ULA+ converter (e.g. Image2ULAPlus) has created the preview picture.
*Vladislav Kropachev suggested a possibility to load and save pure pixels screens. I added a new datablock for that feature.
*Bugfix: Vladislav Kropachev reported that German language appears on some buttons and dialogs. Reason: During my leaving of Windows XP I had to re-install my Delphi developing system. The English translations get lost. I re-loaded the translations and now, nearly all German messages (if not all) should be disabled.
Последний раз редактировалось Rindex; 14.05.2014 в 12:52.
Может, мы обидели кого-то зря,
Сбросив пару лишних мегатонн,
И горит зелёным пламенем земля,
Там, где был когда-то Пентагон!..
Profi-576 v3.2/AY-3-8912A GI/FDD-5.25'
Эту тему просматривают: 1 (пользователей: 0 , гостей: 1)